csütörtök, július 28, 2011

Szösszenetek a kis barna könyvből

Nem tudok táncolni. Csak a lelkem s a szívem perdül háromszor, ha velem vagy.
Huszonháromszor.

Fáradt testem a fűben elterül
Emlékeddel álomba szenderül

Annyira sosem foglak szeretni, hogy tiéd legyen az utolsó bonbon a dobozból.
Ne is hadakozz!

"Nem ezt akartam gondolni", félreértés ne essék,
Hogy értetlen arcomat legyen hová tehessék.

Kócos hajú, ásít, ébred és
Kávét készít. Édes ébredés.

Kihalt belőlem a költői véna.
Vagy egyszerűen ennyi vagyok: béna.

S ha nem volnék, én, szerencsétlen
Négy fal közé zárva
Szaladnék most feléd, szívem
Két karom kitárva.
Az irodalom művészetét
Tanítják most éppen
És a falat szedném én szét
Ezerféleképpen.

"Fogolyként szaladok,
Menekülnék, de nem tudok:
Hisz az üldöző, s az üldözött
Egyaránt én vagyok"

Annyi, de annyi mindent szeretnék mondani,
De a falatnyi boldogság már valóra vált álom.
Apró lépteid koppanását a padlómon akarom hallani.
Légy, kérlek légy te a jókedv-ideálom!
Érzem, ahogy könnyed mosolyod, a talpalattnyi
Összefutkos testemen s meggyötört szívemen áthalad.
Miért kéne ettől ugyan elborulni, szétszakadni?
Hisz rég jobb ember lettem úgy veled, mint általad.

Nincsenek megjegyzések: